Klassresa i Öreälven!

Hej Alla!
 
I torsdags for jag och klassen (+en annan klass också..) till Öreälven och hade en liten klassresa! Om man nu kan kalla det klassresa när det var en annan klass där också..? Och där tältade vi och gjorde en massa saker! Vi åkte dit med buss på torsdagen, och så stannade vi vid balberget och gick upp där. Det var roligt och jobbigt, för det var jättehalt och alla hade stövlar! Var nära och snubbla hela tiden!
Och sen när vi kom längst upp på berget var det bara dimma och man såg max en meter framåt av utsikten! Det var helt vitt! Fast sen kom vindarna och drog bort en massa dimma och man fick se glimtar av utsikten, det var väldigt coolt faktiskt!
 
Och sedan gick vi ner, tog bussen och åkte iväg till ett kanotcenter, där vi fick kanoter för att paddla till tältplatsen! Det tog ungefär 1,5 timma ungefär:) Sedan kom vi dit...
 
Nej alltså jag orkar inte berätta i detalj vad vi gjorde... I alla fall har vi paddlat i totalt 4-5 timmar och tältat. Och haft det väldigt regnigt men ändå väldigt mysigt och trevligt. Jag har ätit väldigt mycket pinnbröd, inte så mycket pytt i panna och några mashmallows. Blivit rädd för slenderman, blivit skrämd av slenderman wannabes och försökt intala mig att jag inte är rädd för slenderman. För jag är ju inte rädd, alltså... Jag har varit, blöt, kall, varm, luktat rök och äckligt, längtat till torra kläder och en dusch. Sovit ovanligt gott för att ha sovit i ett tält, troligtvis för att jag var så trött. Väntat på en buss i två timmar. Inte haft någon aning om hur jag sett ut i två dagar. Oroat mig för att att vi ska göra en uppsats om det här på tio sidor. Badat i kallt vatten. Haft väldigt, väldigt roligt.
 
Minneskortet på kameran var fullt, tyvärr
 
Hade bra!
 
Ebba
.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback